De laatste weeken

Hallo iedereen,

Laat ik maar gewoon beginnen waar ik gebleven was en dat was 9 oktober.

Op dinsdag 9 oktober had ik weer met Anna afgesproken. We zijn die dag naar Gloucester geweest. Zij had een vrije dag dus vandaar dat we door de weeks op stap konden. Ondanks dat ik al 2x in Gloucester was geweest, hebben we erg veel lol gehad

Op vrijdag 12 oktober ging ik samen met Anna voor het eerst naar de bioscoop in Stroud, naar de film ‘The Perks of Being a Wallflower'. Het was best een leuke film, maar wel een beetje apart. Ik werd door Nick gebracht naar Anna's huis, die in het donker toch wat lastiger te vinden is, omdat het een donker weggetje omhoog is. Gelukkig toen we de weg terugreden zag ik het wel. Ik loop dus mooi naarboven, bleek dat Anna allang vertrokken was naar de bioscoop. Handig... We hadden namelijk bij haar huis afgesproken. Naja, goed. Ik liep dus maar helemaal naar de bioscoop toe. Na de bioscoop bleef ik ook voor het eerst bij haar logeren. Aangezien het al aardig laat was toen we terug kwamen van de bioscoop zijn we al snel gaan slapen. De dag erna zijn we met de trein op stap geweest. Ik weet zo even niet meer waarnaartoe, volgens mij naar Cheltenham. Menn.... Dat was toch eens een geloop!

Het centrum ligt namelijk behoorlijk ver van het treinstation af. Wij gingen dus lopen, maarja, als je niet weer welke kant je op moet, dan ben je wel een uur onderweg... De terugweg hebben we dan ook de trein gemist, niet een mega ramp ofzo. Anna vond het een goed excuus om bij het café tegenover het treinstation een kop coffie te halen.

Die maandag erop had een gesprek met Debbie. Ik had het nogal moeilijk met het jongetje, dus dat vertelde ik haar en ik had het gevoel dat ik niet alles deed zoals ze wilden. Gelukkig deed ik alles wel goed, dus dat gevoel was niet juist. Helaas vertelde ze me toen wel dat Nick nog steeds geen baan had gevonden en dat de kans dus bestond dat ik binnenkort opzoek zou moeten naar een andere familie. Het klonk allemaal niet heel erg serieus, maar toch, het zette me wel aan het denken!

De dag erop was het alweer dinsdag. Op dinsdag spreken Anna en ik meestal wat af en deze keer kwam ze voor de eerste keer bij mijn huis langs. We hebben voornamelijk zitten kletsen en heb haar dus ook verteld over dat die man geen werk kan vinden enzo. Daarna zijn we gaan wandelen. Je kunt hier echt super mooi wandelen, dus dat was zeker leuk! Helaas moest ze wel alweer vroeg terug, omdat ze eten voor de kinderen moest gaan maken.

Donderdag 18 oktober had ik voor de tweede keer afgesproken met de Nederlandse au pair uit Cheltenham (Naomi). Deze keer gingen we een eindje verder weg dan Gloucester: naar Bristol! Helaas had mijn trein nogal vertraging opgelopen, dus ik kwam een dik uur later dan haar aan in Bristol. Zij was al naar het centrum toegelopen, en het duurde een hele tijd voordat we elkaar gevonden hadden. We zijn elkaar geloof ik 2x voorbij gelopen zonder dat we het doorhadden, haha. Uiteindelijk hebben we nog een stukje van Bristol kunnen zien en natuurlijk zijn we wezen winkelen. Bristol kan ik zeker aanraden, het is een leuke stad!

Die zaterdag had ik voor het eerst afgesproken met Harriëtte, een Nederlandse au pair. We hadden al heel wat berichten naar elkaar gestuurd en ook al aardig wat keren geskypt, dus het was super leuk om haar eens in het echt te zien. Het was echt super gezellig met haar die dag in Swindon. We zijn ook nog naar de bioscoop geweest, alleen die film was een beetje saai (de film: ‘On the road' geloof ik).

En ja, toen was het natuurlijk netzoals in Nederland, vakantie! Maandag ben ik met Harry naar een soort van Ballorig geweest, alleen deze was een stuk kleiner. Desondanks heeft Harry zich zeer vermaakt. In de middag hebben we nog zitten kleien, maar niet erg lang, want toen was Harry het alweer zat, haha.

Dinsdag hebben we een boswandeling gemaakt. Ik had gelukkig mijn laarzen aangetrokken, want het was toch een modderpoel! Het was wel erg leuk, maar de gladde stukjes bergop en bergaf waren wat minder fijn. Ik moest ook steeds Harry uit de modder trekken, die vond de waterplassen hoogst interessant. Zijn broek en zijn laarzen waren dan ook helemaal onder de modder. Lijkt mij niet zo lekker. Na deze wandeling gingen Harry en ik naar de film ‘Frankenweenie' in de bioscoop. Een aparte, maar grappige film. Ik geloof dat Harry het best spannend vond, aangezien hij geen kik heeft gegeven tijdens de film. (Oh, en hij heeft ook nog eens 3/4van de popcorn opgegeten. Ach ja..)

Woensdag 24 noem ik D-day. Debbie vertelde me die ochtend dat Nick echt geen baan kon vinden en dat er dus niks anders opzat voor mij om een andere familie te zoeken of naar huis te gaan. Je kunt denk ik wel begrijpen dat ik die dag niet bepaald happy was.

De dag erna ging het alweer wat beter, maar was natuurlijk nog steeds erg van slag, omdat ik het dus nooit (zo snel) verwacht had. Gelukkig ging ik die dag naar Cheltenham en heeft Naomi (de Nederlandse au pair) me goed afgeleid. Veel gepraat (van mijn kant) en dat luchtte erg op. Nog bedankt Naomi!

Ik kreeg donderdag ook nog een mail van Debbie dat het misschien beter was dat ik die zondag al naar huis ging. Nou, dat wou ik dus absoluut niet! Ik heb haar ook direct donderdagavond gevraagd of het ook goed was als ik een week langer bleef. Gelukkig ging ze daarmee akkoord.

Vrijdag kreeg ik geloof ik een mail van een familie die geïnteresseerd in mij was. Ik heb de afgelopen dagen al een paar keer gemaild en een keer even kort geskypt. Ik wacht nu eigenlijk op haar antwoord. Als zij me toch niet geschikt vinden, dan zit er dus niks anders op dan naar huis te gaan komend weekend. Zoals jullie misschien wel kunnen begrijpen is dat niet mijn plan. Ik wil natuurlijk nog een tijd in Engeland blijven! Dus, fingers crossed... Ik kan nu alleen maar afwachten wat die andere familie beslist.

Ik hou jullie op de hoogte!

(Voor de mensen die het nog niet wisten dat ik bij deze familie weg moet: ik snap dat het groot nieuwtje is, dat was het ook voor mij!)

Greetings frome ME.

Reacties

Reacties

Meine

Wat een verhaal. Hoop dat je kunt blijven en nog even langer kunt genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active