Mijn eerste week in Engeland

Hello there!

Mijn eerste week in Engeland zit er alweer op! Het was heel erg wennen, maar ik begin al een beetje in het ritme te komen. Mijn eerste echte werkdag begon dus vorige maandag. Het was direct een van de drukste dagen van de week, omdat het een schoonmaakdag is, netzoals de vrijdag.

Dag 3

Op maandag was ik al vroeg opgestaan aangezien ik niet precies wist hoelaat ik eruit moest. Beneden aangekomen werd ik verbaasd door Debbie (de moeder) aangestaard. Ze vond dat ik wel erg vroeg beneden was! Blijkbaar start de school hier wat later dan ik in Nederland gewend ben. Namelijk om 9 uur. Ik kan dus gewoon tot 8 uur in mijn bed blijven (och, wat erg nou toch!).

Toen ik samen met Debbie Harry naar school had gebracht (het is maar 3-5 minuten lopen), begon ze de gang van zaken aan me uit te leggen. Daarna kon ik beginnen met de opruim- en schoonmaakklus. Ik moet zeggen dat het schoonmaken nog niet zo'n ramp was. Het opruimen van het speelgoed van Harry, dat was pas een ramp. Aangezien hij nogal wat speelgoed heeft en dat allemaal in woonkamer staat, kan je je voorstellen dat het na verloop van tijd een hele puinhoop was. Uiteindelijk heb ik al mijn klusjes kunnen doen. Al was ik dus wel 2 uur bezig geweest met al dat speelgoed op zijn plek weer te zetten. *zucht* Gelukkig was dat één keer en nooit meer! Nu hou ik het gewoon bij elke dag. Dat scheelt een stuk op de vrijdagen en de maandagen!

Na de grote opruim- en schoonmaakbeurt heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan. Ik was nogal uitgeput, haha. Het enige wat ik die dag nog moest doen was Harry ophalen van school. Stond ik daar tussen al die Engelse moeders en vaders. Zéér apart!

Dag 4

Dinsdag. Dat was de eerste dag dat ik Harry zijn lunchpakket klaarmaakte, hem naar school bracht, weer ophaalde en zijn avondeten klaarmaakte. Hij heeft namelijk elke dinsdag ‘Bevers', een of andere club. Dus hij moet vroeg hebben gegeten en klaarstaan zodat Nick (de vader) hem naar de club kan brengen.

Het hoogtepunt van deze dag was dat ik voor de eerste keer met de bus naar Stroud ben gegaan. Ik moest van Debbie dan een weekpas aanvragen bij de buschauffeur, zodat je dan een week lang zo naar Stroud heen en weer kan. Best handig om te hebben dus. In Stroud aangekomen op het station zou dan een Duitse au pair staan die ik via de ‘smartaupairs agency' heb leren kennen. Spannend dus! Gelukkig konden we het goed met elkaar vinden en kon ze me ook mooi alles laten zien in Stroud. Ik moet zeggen dat dat wel erg handig was! We besloten om donderdag nog een keertje af te spreken voor de laatste keer (die zaterdag ging ze namelijk alweer weg, helaas).

Dag 5

Woensdag heb ik Harry zoals gewoonlijk weer naar school gebracht en weer opgehaald. Die dag heb ik niet zoveel uitgespookt. 's Ochtends was het weer niet al te goed, dus ik heb een tijdje naar een grappige Engelse serie zitten te kijken. Toen het weer beter werd ben ik naar buiten gegaan voor een wandeling. Het was een behoorlijke wandeling kan ik wel zeggen. Aangezien het hier erg bergachtig is. Het was wel erg mooi om daar zo te lopen. De natuur is er erg mooi en er zijn allemaal wandelroutes overal. Ik heb een paar foto's toegevoegd aan het album ‘Engeland'.

Aan het eind van de dag kwam Ollie (de 21-jarige zoon van Debbie) langs en bleef die avond ook eten. Ik heb dus gelijk met hem kennisgemaakt. Dat bleek best uitzonderlijk, want hij komt niet vaak bij hun langs. Had ik even geluk dus!

Dag 6

Op donderdag had ik dus weer met Sarina (de Duitse au pair) afgesproken bij het busstation in Stroud. Deze keer zijn we naar het sportcentrum en naar het college geweest. Bij het sportcentrum heb ik om informatie gevraagd en ik was van plan om me bij het collega in te schrijven voor die Engelse cursus. De man die me hielp begreep geloof ik niet helemaal welke cursus ik bedoelde. (Er zijn namelijk meerdere cursussen Engels, handig..) Hij zei dat de cursus (die hij dacht dat ik bedoelde) vol was. Ik nogal balen dus. Toen ik thuis kwam zei Debbie dat hij dan waarschijnlijk een andere cursus bedoelde, want de cursus die ik moest hebben is nooit vol. Ze hebben juist altijd te weinig mensen ervoor! Dus ik heb toch nog een kans om een cursus te volgen. Morgen (maandag) ga ik voor de 2e keer naar het college toe. Deze keer gaat gelukkig Debbie met me mee!

Het was die dag verder erg gezellig met Sarina. Ik vind het echt super jammer dat ze nu weg is. Er komt wel een nieuwe au pair bij die familie waar zij zat. Een Poolse au pair. Ik hoop dat die ook zo aardig is!

Dag 7

The usual things: Harry's lunch maken en Harry naar school brengen en weer ophalen.

's Ochtends heb ik weer het huis schoongemaakt en wat ik 's middags heb gedaan weet ik niet meer eigenlijk. Het zal wel niet zo bijzonder zijn geweest, haha.

Aan het eind van de dag heb ik met Nick en Harry een eind gelopen. Dat was erg leuk! Al vond ik het wel komisch dat het pad dat we liepen ongeveer hetzelfde pad was als dat ik die woensdag had gelopen. Ik had toen blijkbaar een goed richtingsgevoel! Ghehe. Het duurde alleen wel erg lang deze keer. Harry stopte namelijk de hele tijd, omdat hij ‘de perfecte stok' aan het zoeken was. Dus in plaats van drie kwartier waren we een anderhalf uur onderweg. Ach ja!

Die avond kwam die nicht van Harry (Joanna) ook weer langs. Die woont hier blijkbaar dichtbij en komt dus wel vaker langs.

Dag 8

Mijn 2e zaterdag in Engeland alweer. Deze keer voelde ik me wat meer op mijn gemak dan de zaterdag ervoor! Al is dat wel begrijpelijk.

Ik ben deze dag met de bus naar Gloucester geweest. Ik heb daar mijn boodschappen gedaan en nog even gewinkeld. Het is niet het beste winkelcentrum ooit, maar het heeft genoeg winkels in ieder geval! En voor de meiden die het interesseerd: Er was een Primark! Ik ben daar natuurlijk nog naar binnen geweest (en heb er ook nog wat gekocht, ghehe.).

Na het shoppen heb ik nog even de toerist uitgehangen. Er is namelijk een super grote kathedraal daar vlakbij het centrum. Deze kathedraal is o.a. bekent om... tatadaa: Het feit dat er een deel van de films van Harry Potter is opgenomen! Ik als Harry Potter-fan vond dat natuurlijk fantastisch om te zien. En heb aardig wat foto's van de kathedraal uiteindelijk gemaakt. Ik zal er een paar aan mijn fotoalbum toevoegen!

Na Gloucester ben ik nog even Stroud ingegaan. Ik had nog geen regenlaarzen en dat is natuurlijk wel een pre in Engeland! (Heb ook daar een foto van gemaakt, ghehe).

Dag 9

Mijn 2e zondag, vandaag. Het weer was niet super vandaag. Niet dat het regende, maar het was erg fris en de zon scheen niet. Ik heb vandaag niet veel bijzonders gedaan dus. Voornamelijk op internet naar plekken gezocht om heen te gaan, geskypt met mijn ouders + broertje en met mijn neefje Tim (en de rest van de familie zowat) en de gemaakte foto's van gisteren op mijn computer gezet.

Oeps, mijn blog is alweer mega lang geworden, maar ach, deze keer was het van een hele week!

See you later!

Greetings from ME.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active