Mijn eerste stappen in Engeland

Hallo allemaal!

Het is alweer anderhalve week geleden dat ik een blog heb geschreven dus laat ik iedereen maar weer even op te hoogte stellen van mijn bezichheden in het mooie Engeland!

Laat ik eerst zeggen dat alles prima met me gaat. Mijn familie is echt super en ik vermaak me prima. Het is alleen jammer dat er niet zoveel au pairs in de buurt zijn, of nou ja, dat ik die niet kan vinden. Maar.... Gisteravond heb ik daar een beetje verandering ingebracht. Ik heb me aangemeld bij een site voor aupairs (en ja, er zijn er vele, dus ik zal ff opzoeken welke...)

Oke, opgezocht. Bij de site: www.aupairinuk.com (Voor andere au pairs die dit lezen). Ik heb daar bijv. een Duitse au pair opgevonden. Die best dichtbij woont. Dus daar heb ik contact mee gehad en we hebben aanstaande zaterdag in Stroud afgesproken. Zo zie je maar weer, er zijn wel meer au pairs in de buurt. Je moet alleen even weten waar je moet zoeken!

Oh, en de site: www.aupairfriends.com is natuurlijk ook handig! Daar heb ik ook een paar au pairs nog op gevonden die in Oxford wonen. Niet dat dat zo heel dichtbij is, maar een keer afspreken is natuurlijk altijd leuk! (En om een slaapadresje te hebben in Oxford is natuurlijk ook nooit verkeerd, haha.)

Over Oxford gesproken. Afgelopen zaterdag ben ik in mijn uppie naar Oxford geweest met de trein! Ik had eerst plannen met 2 andere Nederlandse au pairs, maar helaas ging dat uiteindelijk niet door, omdat de een die zaterdag toch weer terug naar Nederland ging en de andere die vrijdagavond is vertrokken bij haar gezin, omdat dat gezien echt vreselijk was. Dus ja, ik had mijn ticket donderdagavond al geboekt voor de trein. Ik vond het zonde om dan toch niet meer naar Oxford te gaan, dus ik ben gewoon alleen gegaan! Nou, dat ging prima! Al moet ik wel zeggen dat het wel een beetje saai was. Dus ik ga zeker nog een keer naar Oxford en dan met meerdere mensen! Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. Ik heb al vrijwiligers voor Oxford, en ik heb sinds gisteravond natuurlijk ook contact met een paar au pairs in Oxford. Beter!

Maar over Oxford... Ik moet zeggen dat het een mooie stad is en de universiteiten (dat zijn er nogal wat) zijn erg mooi om te zien. Er is ook een mega grote kerk, the Christ Church, waar ik heen wou, omdat oa de Grote Zaal uit Harry Potter daar is opgenomen. Toen ik daar kwam kwam ik er helaas achter dat het 7 pond kostte om erin te mogen... Ja, dan ga ik natuurlijk liever een andere keer, zodat ik ook foto's van mezelf heb en niet alleen foto's van de kerk! Dus dat plan was niet helemaal geslaagd. Verder was het daar wel erg mooi, want voor de kerk is een mega terrein met water en planten enzo. Dus ik heb daar een stuk gelopen. Is echt aan te raden! (O, en ik zal nog even kijken natuurlijk of ik nog wat leuke foto's van Oxford heb die ik online kan zetten. Wel zo leuk natuurlijk!)

Verder, wat voor leuks heb ik verder gedaan... Ohja, natuurlijk! De familiebijeenkomsten. Ik had er 2 deze week. Afgelopen vrijdag ben ik met Debbie, Nick & Harry naar de ouders van Nick (en dus de grootouders van Harry)geweest voor een familiedinee. De 2 broers van Nick waren er ook. De jongste broer is getrouwd met een Poolse vrouw en hebben een tweeling van anderhalf: een jongen en een meisje. Echt heel schattig! De andere broer is ouder geloof ik en heeft een vriendin. Het aparte aan die broer is, is dat het de ex-man van Debbie is.....En dus de vader van Pip & Ollie... Get it? Jup, dat was wel even strange toen ik het hoorde! Ben benieuwd hoe de band tussen Nick en zijn broer in die tijd was geweest, haha.

In ieder geval, het was leuk om de rest van de familie te ontmoeten. Ze aten helaas wel Indisch, maar Debbie was zo aardig geweest om van te voren een pizza voor mij te kopen. How nice! Dus ik zat lekker een pizza op te smikkelen (waar die Poolse vrouw wel een beetje jaloers op was, omdat zij niet zo houdt van Indisch, haha).

Op zondag kwamen Pip (23 jarige dochter van Debbie) + haar vriend en de oudere zus van Debbie + man hier warmeten tussen de middag. Die oudere zus heet Toni en zij heeft in een aantal landen gewoond, zoals Frankrijk en Italië. Weet niet precies welke landen allemaal. In ieder geval niet in Nederland. Zij gaat me een beetje helpen met mijn Engels. Ze geeft me oefeningen en ze wil dan af en toe even een kort gesprekje voeren via Skype om mijn Engelse spraak te verbeteren. Dat is wel handig dus!

Dat waren toch eigenlijk wel de hoogtepunten van deze anderhalve week. Voor de rest heb ik niet echt iets bijzonders gedaan. Of nou ja, ik heb afgelopen donderdag voor het eerst sinds jaren hardgelopen. En ik had me vrijdag en zaterdag toch een spierpijn! (Kwam niet echt goed uit die zaterdag, omdat ik toen naar Oxford ging, maar ach, heb het overleefd! haha) Maar het was wel leuk om te lopen op de hele stijle stukken en te hardlopen op de wat vlakkere stukken. Ben ook nog in een klein bos geweest. Wat een rust! (De grijze eekhoorntjes sprongen voor mijn voeten! Wat wel grappig was.)

En verder heb ik gisteravond een hele lange tijd allerei gesprekken gehad met Nederlandse, maar ook Duitse en Franse aupairs, en hebben we afspraken gemaakt voor de komende weekenden. Het weekend van 6/7 oktober ga ik bijvoorbeeld met 3 Nederlandse au pairs naar Strattford-upon-Davon. Dat schijnt echt een super mooi plaatsje te zijn! Dus ben benieuwd! We blijven daar waarschijnlijk in een hostel slapen. Dat wordt dus een leuk weekendje!

Het weekend daarop ga ik met een Nederlandse aupair uit Liverpool (ja, dat is een stuk naar het noorden toe!) naar Birmingham en we blijven daar waarschijnlijk ook in een hostel overnachten. Als we wat kunnen vinden natuurlijk. Anders kunnen we namelijk altijd nog bij Ollie (de zoon van Debbie) blijven slapen, maar dat is niet echt onze voorkeur haha. Heel misschien gaan er nog meer aupairs mee. Zou wel leuk zijn in ieder geval! Zoals het gezegde altijd is: Hoe meer zielen, hoe meer vreugde!

Nou, luitjes, dat was het wel weer voor vandaag! Ik ga nu even kijken of ik nog een paar leuke foto's heb (vast wel!). Dan kan ik die ook nog even op mijn blog zetten. Ik geloof dat ik ook nog niet alle foto's van Gloucester erop heb gezet. Dus het is wel een slim idee om daar naar te kijken!

Greetings from ME.

Reacties

Reacties

Bianca

Wat leuk om te lezen. Fijn dat het goed met je gaat..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active