Mijn eerste weekend in Engeland

Nou mensen, ik kan het nu echt zeggen: ik ben in Engeland!

Dag 1

Gisterochtend zijn we vroeg van huis vertrokken. Onderweg hadden we nog een verkeersopstopping vlak voor Zwolle. Op een dubieuze manier zijn we van de weg afgekomen en konden we gelukkig snel verder rijden.

Aangekomen op Schiphol was het nog een hele toer om de juiste parkeerplek te vinden. Daarna, mijn koffers meeslepend, zijn we naar binnen gegaan en zijn op zoek gegaan naar de incheckbalie van EasyJet. Makkelijker gezegd dan gedaan; het was nog een heel eind lopen! Uiteindelijk, na even een tijd in de rij te hebben gestaan, is mijn koffer ingecheckt. Hij woog 19,5 kg! Perfect gewicht dus.

Toen zijn we naar de plek gelopen waar ik in de rij moest gaan staan en mijn ouders + broertje achter moest laten. Ik kan zeggen dat dat best wel raar was. Daarom heb ik het maar bij een snel afscheid gehouden en ben snel doorgelopen, voordat we allemaal emotioneel raakten!

Ik heb op het vliegveld heel wat keren mijn ID moeten laten zien, netzoals mijn instapkaart. Jeetje, wat een gedoe was dat zeg! Eindelijk kwam ik toen bij de gate aan. Je raad het al: Ik moest alweer mijn ID en mijn instapkaart laten zien. *zucht*

Ik was als een van de eerste daar in de gate dus ik kon mooi vooraan staan. Na een halfuur ofzo te hebben gewacht kwam eindelijk het vliegtuig eraan gerold. Aangezien ik zowat helemaal vooraan in de rij stond, heb ik mooi een plaatsje bij het raam kunnen bemachtigen. (Je kon gewoon je plaats kiezen; je plaatsen werden niet aangewezen.) Dus dat was super natuurlijk! Ik heb aardig wat foto's gemaakt. Misschien kan ik er nog een paar online zetten.

Na een tijdje begon het vliegtuig te bewegen en reden we naar de baan toe. Ik moet zeggen dat het opstijgen best leuk was. Het viel me reuze mee! Ik heb ook amper last gehad van mijn oren. Zelfs het landen ging prima. Een geslaagde vlucht dus!

Ja, en toen was ik dus in Bristol beland, op het vliegveld. Zeer apart hoor! Gelukkig stond alles met bordjes aangegeven en kwam ik zo (kilometers verder) bij de bagageband terecht. Mijn koffer kwam al snel eraan. Pak van mijn hart! Was echt bang dat mijn koffer nog op Schiphol zou staan ofzo, haha. Misschien moet ik maar wat meer vertrouwen hebben in vliegvelden....

Na nog een stuk te hebben gelopen kwam ik bij de hal aan waar ik Debbie (mijn hostmum) al snel zag staan. Het duurde wel even geloof ik voordat ze mij herkende, haha. Ik kreeg gelijk een 'big hug'. Het was even raar om haar dan zo daar te zien en met haar te praten, maar ja, dat zijn alle eerste indrukken natuurlijk.

Ze weg naar huis was een beetje lang geworden uiteindelijk. Aangezien ze nogal veel met mij aan het praten was, nam ze de verkeerde afslag en kwamen we uiteindelijk weer in Bristol terecht. Ik vond het niet zo erg, zo zag ik gelijk heel veel van Bristol!

Toen we bij het huis aankwamen waren Harry (het 6 jarige jongetje) en een nicht van hem daar. Dus gelijk ook met die nicht kennis gemaakt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik haar naam niet eens (meer) weet... Oeps! Later kwam Nick (de vader) ook thuis en heb ik ook met hem kennisgemaakt.

De rest van de dag was echt heel raar. Al die eerste indrukken! We zijn aan het eind van de middag nog even naar de winkel geweest. Ik moest dan samen met Harry door de winkel en een paar dingen pakken die ik graag zou willen eten/drinken (zoals brood). Zo kon ik gelijk de artikelen en de winkel een beetje leren kennen. Nou, dat lukte aardig met Harry die me overal naar toe trok! De snoepjes afdeling was zijn favoriet (goh...).

Ik heb verder deze dag veel op mijn kamertje gezeten en me een beetje gesetteld. Spullen in de lades doen, wat persoonlijke spulletjes ophangen/neerzetten, etc. Het lijkt nu al een stuk beter zo! (Ook daar kan ik misschien nog een paar foto's van maken).

Ondanks dat het een warme nacht was, heb ik toch aardig lekker geslapen. (Het was niet echt een hele warme nacht opzich, maar had het wel erg warm. Ik kwam vandaag erachter dat dat kwam omdat ik een dubbel dekbed in mijn sloop had zitten..... Nee joh, lekker!)

Dag 2

Lekker rustig wakker geworden en rustig aangedaan. Samen met Harry en Nick toen ontbeten. Het enige eetbare wat ze geloof ik hebben in Engeland voor op brood is jam. Dus ik doe voortaan maar jam op mijn brood.. Hmm, ik mis de variatie van broodbeleg in Nederland nu al! Echt, hier hebben ze geloof ik alleen maar jam, haha.

Na het ontbijt heb ik met Harry met de lego gespeeld. Holadiee..... Daarna gingen Harry en Debbie na de kerk. Ik geloof dat Nick ook mee is gegaan, want ik zag hem nergens meer toen ze weg waren. Of hij zat op zijn studeerkamer en maakte geen geluid, dat kan ook nog.

Ondertussen heb ik maar de vaatwasmachine ontruimd en weer ingeruimd. Daarna weer lekker op mijn kamertje gezeten en o.a. met mijn moeder zitten te WordFeuten; dat blijf ik natuurlijk gewoon doen! Verder krijg ik ook heel vaak vragen over hoe het nou in Engeland is, enzo. Nou, mensen: Het is heeeeel apart!

Maar oke, terug naar vandaag. Toen ze weer terug waren hebben we geluncht. Pizza... Vond ik niet zo erg, maar ik keek wel even raar op, haha. Daarna ben ik met Harry naar het speelparkje geweest. Schommelen enzo. Ondertussen ook heel veel gelopen. Hij ging op zijn step en ik moest dus lopen. Dus elke keer ging hij er vandoor en stopte dan weer om op me te wachten. Nee, logisch hoor...

Na deze wandel en speeltocht gingen we naar 'the common ground'. Een grote omgeving met alleen maar gras en bomen. Op deze grond lopen van mei tm september geloof ik allemaal koeien los rond. En er is geen omheining voor ze, geen hekken. Dus er kan zo een koe voor je auto staan. Niet dat ze in de buurt komen van mensen.... (Ik heb het geprobeerd, maar ze renden allemaal voor me weg. Wat een scheiterds!) Ondertussen daar ook nog een ijsje gehad en een beetje met Debbie en Nick aan het praten geweest. Harry was aan het vliegeren met zijn nieuwe vlieger die hij van zijn oom ofzo op zijn verjaardag had gekregen een aantal weken geleden.

En als afsluiting hebben we 's avonds warm gegeten. Ik moest vanaf vandaag dan ook steeds de vaatwasser in en uitruimen. Ik heb er nu al een hekel aan haha. Serieus, hoeveel pannen en potten en weet ik het gebruikt Debbie wel niet voor één avondmaal?! Niet normaal meer..... Past niet eens in de vaatwasser allemaal!

Nu even lekker weer in mijn kamertje een mega lange blog aan het schrijven. Ik denk dat ik deze week wel vaker wat dingen uitvoerig ga beschrijven. Maar dat zien jullie dan wel!

Greetings from ME.

Reacties

Reacties

Kimberley

Hey Jildau!

Mooi dat je goed bent aangekomen!
Ik zal zeker je blog in de gaten houden en je volgen, heel veel plezier en succes daar!! :)

Liefs,
Kimberley

Meine

Leuk verhaal! Veel succes daar en blijf schrijven! ps als je hagelslag wilt hebben dan laat je het maar weten en sturen we het op.

Harriëtte

Hee Jildau! Ik ben ook afgelopen week aangekomen in Bristol om daar als au-pair te werken. Ik zit tussen Flax Bourton en Long Ashton. Waar zit jij precies?

Jildau

Hi Harriëtte!

Ik woon in Stroud. We kunnen verder praten op facebook of per mail of per msn als je wil. Mijn e-mail/msn-adres is: jmkluter@hotmail.com
Op facebook kan je me onder de naam: Jildau Kluter vinden. Er is er maar een van, dus dat komt wel goed, haha.
Groetjes, Jildau

Desiree

Hee meid!
En maar niks zeggen ;o
Ik ga snel langs komen! ;D bereid je maar voor..
En waar blijven de fotoos van harry? Is ie schattig? ;)

Kuss!

Petra

Leuk om te lezen waar je je dagen mee vult. En heeft Harry de stok uiteindelijk gevonden? Ik ben benieuwd naar de nieuwe verhalen. Veel plezier daar!
Groeten

lisa

hoi jildau
gaat het goed daar, ik hoop het wel.


xxxx lisa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active