One month in the UK (8/9 - 8/10)

Hello there!

Het is alweer precies een maand geleden dat ik ben vertrokken naar Engeland. Ik zeg nou ook weer niet dat de tijd vliegt (want dat is echt niet altijd zo), maar het is toch echt een maand geleden.

Tot nu toe heb ik het allemaal erg leuk gehad. Langzamerhand leer je meer au pairs kennen en ga je ook steeds vaker en verder weg reizen. Ik ben afgelopen weekend bijvoorbeeld met 4 Nederlandse au pairs naar het historische stadje ‘Stratford-upon-Avon’ geweest. Voor de mensen die niet zo goed hebben opgelet met geschiedenis of Engels: het is de geboorteplaats van Shakespeare! Die gedachte maakte me nou niet direct enthousiast over het plaatsje, maar de oude gebouwen en de leuke straatjes leken me wel erg leuk. Ik kan nu zeggen dat dat ook inderdaad erg mooi was om te zien!

Laat ik eerst even vanaf het begin van de week beginnen. Even kijken bij welke dag ik gebleven was! Oh, ik zie het al… Donderdag 27 september. Niet dat ik toen iets bijzonders heb gedaan, haha. In het weekend had ik in eerste instantie afgesproken met een Duitse au pair die vlakbij Stroud woonde, alleen zij was ziek. Toen kreeg ik die vrijdag een mailtje van de Poolse au pair in Stroud (de opvolgster van de Duitse au pair die naar huis is gegaan) en ik heb gelijk gereageerd of ze ook mee wou naar Stroud centre de volgende dag. Dat wou ze wel, dus dat kwam mooi uit. Het is gelukkig een aardige meid, dus het was erg gezellig. Haar Poolse accent is alleen soms wel wat lastig, maar ach, ik red me er wel mee. Ik ben al blij zat dat er een au pair in Stroud is!

Oh, en ik heb die dag ook nog een meid van 17 uit Stroud leren kennen via Anna. Zij waren elkaar in het college van Stroud tegen gekomen, begreep ik. Dus ik heb nu ook een Engelse ontmoet van ongeveer mijn eigen leeftijd, altijd handig!

De zondag was mijn oma jarig en mijn ouders gingen daar natuurlijk op bezoek. Zo was ik via Skype toch nog een beetje op haar verjaardag! (Helaas zaten ze wel lekker voor mijn neus gebak te eten…) Maar het was verder wel erg leuk, zagen ze mij ook een keer! En ja oma, jij komt deze keer ook in mijn blog voor! Hihi. (En de groeten ook aan opa!)

Na dit Skype gesprek gingen we naar een of andere bijkomst van de kerk. Het was in een gebouw naast de kerk. Het was een soort activiteitenmiddagje voor de kinderen van de kerk. Debbie zei dat ik echt mee moest en dat het echt leuk was. Nou, nee, niet echt, het was behoorlijk saai haha. Maar ach, gelukkig was het maar anderhalf/2 uur en niet letterlijk de hele middag!

Na deze bijzonder saaie activiteit ging ik samen met Harry en Nick nog even naar ‘the fair’ (de kermis). Dat was opzich wel grappig. Niet dat ik ergens inging, maar het was wel leuk om te zien. Harry vermaakte zich in ieder geval kostelijk!

Maandag ben ik met Nick en Harry naar Cirencester gereden om een nieuwe politiehelm voor Harry op te halen (die was gebroken toen hij in de tuin aan het spelen was). Hij was er nogal op gesteld, dus je kan begrijpen dat hij niet zo vrolijk was!

De dinsdag had ik weer met Anna afgesproken. Helaas hadden we niet heel erg veel tijd, omdat zij ’s middags al snel weer bezig moet. Het was in ieder geval wel gezellig en ik heb ook gelijk mijn Engelse rekening kunnen openen, postzegels gehaald en bloemen gekocht.

Donderdag ben ik weer naar Gloucester geweest. Deze keer met de trein (wat goedkoper was nu ik mijn Railcard heb) en deze keer ook niet alleen. Ik had afgesproken met een Nederlandse au pair (Naomi) uit Cheltenham (zeer dichtbij Gloucester, 40 min met de fiets zei ze!). Het was even raar om weer face-to-face in het Nederlands te praten, maar het was ook zeker leuk! We gaan binnenkort weer wat afspreken. Heb er nu al zin in!

Afgelopen weekend was dus wel de grooste trip van de afgelopen anderhalve week. Ik ben naar Stratford-upon-Avond dus geweest met 3 andere Nederlandse au pairs. Eén uit Liverpool (Mariëlle) en twee in de buurt van London (Ilse & Ellemiek). Het was echt super leuk en gezellig. Ilse kwam een paar uur later dan wij, dus wij hadden al heel erg veel gezien. De zondag hebben we echter alles weer opnieuw gezien voor Ilse, maar dat was niet erg!

Het was echt een heel leuk stadje. Alles is ook gebaseerd op Shakespeare, erg toeristisch dus. Ik heb ook aardig wat Japanners/Chinezen voorbij zien lopen!
Ik heb heel wat foto’s gemaakt, dus ik zal die de komende dagen ook even sorteren en online zetten. Er zitten echt een aantal mooie plaatjes tussen!

Maar goed, toen we Ilse dus van het station hadden opgehaald gingen we al snel op zoek naar de Tourist information en daarna naar een plekje om te eten. Ik was natuurlijk weer erg kieskeurig, maar we vonden al aardig snel een leuk plekje om te eten. We hebben uiteindelijk heerlijk gegeten. Misschien niet al te gezond, maar voor een keertje kan dat wel vonden we! Daarna zijn we snel naar het kleinere theater gelopen. Als je dan toch in Sheakspeare city bent, dan moet je natuurlijk ook naar een toneelstuk van hem! We hadden gezien dat er daar een stuk draaide, en gelukkig konden we nog 4 plaatsen naast elkaar krijgen. Het toneelstuk heette ‘Pericles’ en kostte ons maar 5 pond per stuk! Het waren dan wel amateurs, maar om eerlijk te zijn merkte je dat niet. Het was leuk om te zien voor een keer, het hoorde er natuurlijk ook echt bij, maar het was niet eens waar ik nou vaker heen zou gaan, haha.

Na het toneelstuk gingen we met de bus naar het hostel. 2,70 pond voor 10 minuutjes in de bus (Engelse bussen zijn behoorlijk prijzig hier!), maar ach, beter dan 50 minuten lopen in het donker en de kou! Er was een halte voor het ‘youth hostel’, dus we waren snel binnen. Het was een mooi gebouw en we hadden een prima kamer. Het was een 6-persoons kamer, maar door een foutje stond er dat we een privé kamer hadden. Ach ja, beter toch?!

De volgende dag hebben we een heerlijk Engels ontbijt gehad (mijn eerste sinds dat ik hier ben om eerlijk te zijn) en daarna zijn we weer met de bus naar het stadje vertrokken en hebben we daar nog rondgelopen. We hebben ook nog een boottocht gedaan uiteindelijk. De foto’s daarvan zet ik ook nog online!

Ik geloof dat ik nu alles wel weer heb verteld. Morgen ga ik in ieder geval naar Stroud en daarna door naar Gloucester met Anna (de Poolse au pair) en zaterdag ga ik waarschijnlijk met Mariëlle (de Nederlandse au pair) naar Birmingham. Verder nieuwtjes, belevenissen en foto’s volgen later!

See you later!

Greetings from ME.

Reacties

Reacties

Geertje van Beets

Dag vacantie ganger want volgens mij doen jullie dat daar. Heerlijk dat je daar nu meisjes hebt waar je mee uit kunt gaan en alles zien en beleven. Geniet er maar lekker van dit is je kans en af en toe nog even oppassen en naar school brengen. Hou je taai en heel veel liefs van ons uit Bolsward en wij zien uit naar je volgende belevenissen. xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active